Deloitte bezorgt mensen in nood opnieuw een warme kerst
Ook dit jaar zorgt Deloitte ervoor dat mensen in nood een hartverwarmende kerst kunnen beleven. Met de jaarlijkse ‘Shoebox-campagne’ ondersteunt Deloitte al enkele jaren de werking van de Belgische Voedselbanken. Maar dit jaar gaat de ondersteuning verder: naast materiële en financiële steun zet Deloitte ook zijn expertise in om de Voedselbanken future-proof te maken.
De Shoebox-campagne: meer dan een donatie
De Shoebox-campagne is een warm eindejaarsinitiatief waarbij de hele Deloitte-gemeenschap zich inzet voor maximale maatschappelijke impact. Collega’s kunnen via het digitale platform bijdragen door hun eindejaarsgeschenk te doneren aan het goede doel. Solucious zet deze virtuele donaties om in concrete goederen die via de voedselbanken worden verdeeld. Daarnaast kunnen medewerkers ook in natura helpen door lang houdbare voeding te verzamelen in een fysieke schoendoos. Alle ingezamelde producten gaan vervolgens via Les Samaritains naar gezinnen en mensen in nood in de regio Brussel.
Inge Diels, Managing Partner People & Purpose: “Ik ben trots te zien hoe onze eindejaarscampagne onze mensen in beweging zet. Het is hartverwarmend te zien hoe collega’s niet alleen zelf meedoen, maar ook vrienden en familie mobiliseren om terug te geven, zowel via fysieke als virtuele donaties.”
Expertise voor een duurzame toekomst
Dit jaar voegt Deloitte een extra dimensie toe aan zijn steun: pro bono expertise. Diverse collega’s zetten hun kennis en vaardigheden in om de Voedselbanken te begeleiden bij een oefening in duurzaamheid en toekomstbestendigheid – een noodzakelijke stap gezien de uitdagingen waarmee de organisatie wordt geconfronteerd.
Eva Viaene, senior consultant SRTA: “De Voedselbanken blijven zichzelf uitdagen om duurzame oplossingen te vinden. Met een strategische blik op de toekomst versterken ze hun rol in het complexe landschap van voedselhulp. Hieraan bijdragen was een ontzettend verrijkende ervaring. De wil om vooruit te kijken en de grote veerkracht van het team zijn inspirerend.”
Deloitte: trouwe partner van de Voedselbanken
Voor de Voedselbanken is Deloitte al jarenlang een trouwe partner. De steun die Deloitte biedt, zowel materieel als strategisch, bevestigt het vertrouwen in de werking van de Voedselbanken en helpt duizenden mensen in nood.
Marc Mertens, afgevaardigd bestuurder: “De steun die wij van Deloitte mogen ontvangen voor de ontwikkeling van onze beleidsvisie richting 2030, toont dat men blijft geloven in onze werking en ons verder wil ondersteunen. Dat waarderen wij enorm, voor het welzijn van de mensen die wij dagelijks helpen.”
Dankzij deze combinatie van financiële steun, fysieke donaties en strategische begeleiding kan Deloitte ook dit jaar opnieuw een verschil maken voor mensen in nood – en hen een warme kerst bezorgen.
Voor meer info: Digital Shoebox | Deloitte Belgium
terug naar persberichten